Sunday 6 October 2013

SEMUA ORANG MESTI ADA IMPIAN

Siapa kat sini tak tahu apa impian dia atau memang tiada impian iaitu mnenyerahkannya pada takdir? Setiap orang perlu berimpian. Tulis satu-satu secara details impian anda di kertas. Buat senarai berapa banyak impian anda. Orang yang tiada impian, adalah orang yang gagal.

Contoh penulisan : 

1) Membawa ibu bapa menunaikan umrah pada bulan Januari 2014
2) Menghadiahkan kereta Audi Q7 berharga 450k untuk isteri tercinta pada hari lahirnya.




Yess.. inilah yang Mas buat. Mas mempunyai banyak impian untuk mak, bisnes, suami dan anak-anak. Semua impian adalah untuk menggembirakan orang yg paling kita sayang. Kebahagian yang hakiki adalah apabila kita dapat membahagiakan orang tersayang.

Setiap hari, Mas baca impian-impian yang Mas tulis.. dan bertindak untuk menjadikannya kenyataan. Jika setakat tulis, tapi tiada tindakan, segalanya adalah sia-sia.

Tujuan Mas tulis impian-impian ini adalah untuk push diri untuk bertindak. Kita nie mesti nak kena ada sesuatu atau purpose yang membuatkan kita bertindak.

Mas akui, energy kadang-kadang up and down. Kadang-kadang bersemangat, kadang-kadang jadi down. Sebab itu kita kena pandai pilih kawan. Pilih kawan-kawan yang positif, pilih kawan-kawan yang suka melihat orang lain berjaya. Jika circle kita orang yang sebegini.. Insyaalllah kita lebih cepat untuk mencapai impian kita. Kawan yang terbaik adalah pasangan kita iaitu suami/isteri. Betul betul?

Cuba lihat siapakah kawan-kawan kita. Adakah dari golongan kaki gossip, pengumpat tegar, suka kondem kejayaan orang lain dan sebagainya, kerana kawan-kawan adalah melambangkan siapa kita.

Inilah rumah impian saya :). Jangan salah anggap yea.. kita berimpian bukan bermaksud kita tidak bersyukur dengan apa yang kita ada.. tetapi tidak salah jika kita berusaha untuk menjadi yang lebih baik. Setuju ke setuju?

Kita berimpian mempunyai kereta besar dan mewah dengan tujuan membawa ibu bapa kita berjalan menaiki kereta mewah tersebut. Cuba bayangkan bagaimana wajah gembira ibu dan bapa kita ketika menaiki kereta mewah tersebut. Gambarkan di dalam fikiran kita, senyumannya, air mata kegembiraannya dan pasti mereka bangga dengan pencapaian kita.   


My Dream House

Cantik tak rumah impian saya?


No comments:

Post a Comment