Saturday 12 October 2013

Pengalaman Pertama COD barang pada customer.


Ini salah regular customer, sekarang dah jadi agent.. 😊

Mesti ada yang tanya apa tu COD?
owh.. cod ialah Cash On Delivery. Yang mana, saya jumpa dan hantar produk pada customer serta customer bayar on the spot.

Sejujurnya, Mas lebih suka jumpa customer sebab kita boleh berkenalan dengan lebih rapat lagi dan trus jadi geng.. Best kan?

Masa first customer call dan kata nak jumpa sebab dia nak Mas sendiri tengok apa masalah pada wajahnya dan minta khidmat nasihat. Aduhh.. reti ke aku ni? Boleh ke? Salah info macam mana? Punya la banyak "small little voice" aka biawak yang menghasut dan menggangu kotak fikiran nie. (Masa nie belum join IMKK - one of the best seminar by Dr Azizan)

Tapi! Berjaya ku mengalahkan biawak-biawak tersebut. Masa dalam kereta Mas niat, aku nak tolong orang nie, mesti Allah bantu. Klu niat aku betul, takkan Allah nak biarkan je. 

Pastu kuar keta, tgk customer blum sampai lagi,  tunggu dia dalam 5 minit. Dia sampai, Mas memang boleh nampak muka dia agak stress, sebab risaukan muka ke or rasa bersalah sebab lewat kot, agaknya.

Kami bersalaman dan berbual-bual berkenalan dulu. Lepas tu baru borak-borak tentang masalah wajah dia. 

Wahh.. Mas bagi penerangan macam pakar je (masa tu la, sekarang memang dah pakar kannn..) The best is, memang Mas dapat rasakan yang dia puas hati dengan penerangan Mas dan trus beli set yang Mas cadangkan. Raya hindu masa tu perasaan sebab Yes!I can do it! Alhamdulillah, dapat bantu seorang wanita hari ini.

Balik rumah biasa la, pot pet pot pet bercerita dengan hubby dan dia kata boleh bukak spa nie. Cepat-cepat ku aminkan doa hubby. Aminn..

Sejujurnya, Mas memang suka tengok orang cantik. Bahagia je rasa tengok orang cantik-cantik nie.

Pada Mas, kita cantik, biarlah untuk diri sendiri, kepuasan diri sendiri, bukan sebab nak memikat suami dan sewaktu dengannya, sebab bila hati dilukai, mesti rasa apa yang kita buat tidak di hargai dan sia-sia belaka.

Selamat Hari Raya Aidiladha!


No comments:

Post a Comment