Sunday 1 December 2013

MAJLIS HARI JADI PERMAISURI AGONG Aka MAK

Last saturday, kami adik-beradik berpakat sambut birthday Mak yang ke 58 tahun di rumah Mas. Plan asal nak buat kami- kami je. Tapi tgk respond mak macam nak jumpa adik-beradiknya di KL, jadi kami pun jemput semua adik-beradik mak untuk sama-sama join majlis hari lahir mak.

Biasa kami celebrate birthday mak dengan bawa mak makan-makan besar kat luar, tapi tahun nie nak kelainan, sambut kat rumah plak.

Tema untuk majlis adalah Biru. Alhamdulillah, semua yang hadir sangat sporting.. semua datang pakai baju biru dan bawak hadiah. 


Acara dimulakan dengan doa dan kemudian makan. Alhamdulillah, semua makanan habis.. tp ayam bakar macam tak cukup je... kikiki. (Next time kami bajet lebih yea) ampunnn!!

Masa majlis tu, terpancar wajah gembira mak tapi dalam masa yang sama, kami tahu mak ingat kat arwah abah. Masa speech, mak sangat touching menyebabkan kami adik beradik sebak dgn ucapan mak ( tapi masing-masing control macho & ayu) hihihihi...


Harap semua yang hadir happy, kenyang dan berpuas hati dengan juadah yang kami sediakan.

Ohh.. Nak tau menu ek. Ok menus adalah Tempoyak Patin, Sambal Udang, Keli Berlada, Sambal & Ulaman, Laksa dan bbq ayam, lamb, sotong & kerang dan air sirap. Dessert Bubur Jagung dan Kole Kacang, sponsored dari mak sedara. 

Hubby pun kena paksa bagi ucapan as a tuan rumah.. kikiki. Hubby Mas jenis pendiam, nak pulak dia berucap. Oklah kan!

Terima kasih kami ucapkan kepada semua yang hadir kerana telah memeriahkan majlis sambutan birthday mak. Kami mohon maaf di atas kekurangan sepanjang majlis tersebut. Yang baik adalah dari Allah, yang buruk adalah dari kita manusia. 

P/s : majority yang datang komplen pasal pak guard kami yang strict.. kikii.. Kami lak lega sebab dpt security sistem yang strict macam tu.. sabor je lah.. 


No comments:

Post a Comment