Tuesday 21 January 2014

SEDEKAH DAN SENDIRI

As salam semua.. Lama jugak Mas tak update blog. Alhamdulillah, permulaan tahun yang agak sibuk dari tahun lepas kerana ada perubahan jadual rutin harian.

Pada awal tahun nie.. Mas dapat 2 dugaan hebat di dalam biz.. syukur.. kerana Allah masih ingat kat Mas. Kalau takde dugaan lagi takut kan? Alhamdulillah, Mas dapat handle dengan tenang juga.

Mentor saya kata, lagi banyak dugaan, lagi banyak kegagalan lagi bagus. Sebab Allah nak beri kita peluang lebih bagus lagi.. Yang lebih best-best lagi. 

Hari nie nak citer pasal Sedekah. Entry sebelum nie dah pernah citer pasal sedekah.. tapi yang sedekah kali nie lain skit.. 

Kita biasanya bila bersedekah, kita sedekah pada mak, abah, anak-anak, adik-beradik, atok nenek atau mak/bapa saudara kita SENDIRI.

Apa kata kita kembangkan lagi sedekah kita pada mak abah ORANG LAIN.. bukan SENDIRI.. 

Sedekah pada anak-anak orang lain, atuk nenek orang lain, anak sedara orang lain.. dan banyak lagilah yang orang lain punya.


Ini salah satu contoh terbaik. Projek infaq nie kawan Mas punya. Jom kita share keuntungan/bonus/gaji kita dengan adik-adik comel nie.

Bersedekah dapat membersihkan kolam hati supaya kita mendapat rezeki yang lebih melimpah ruah. Amin.

Anda kaya dan berjaya!!



No comments:

Post a Comment